Små saker gör skillnad

Tänkte ge lite tips till den som tycker att det är tungt att gå upp till jobb/skola på morgonen eller kanske på måndagskvällen har ångest för att det "bara är tisdag imorgon". Jag är faktiskt väldigt bra på att ta bort sån ångest och det gör man genom att bryta små varagsmönster! Att ta bort "den typiska tisdagen" eller helt enkelt må toppen vilken dag det än är. Eftersom jag vaknar med ångest varje morgon men planerar upp dagen långsamt och låter ångesten gå bort - så vet jag hur små enkla saker kan göra underverk! Så, följande är mina små vardagsbrytare:
- köp en frukost på stan istället för att äta fil hemma.
- gör något kul på morgonen istället för det vanliga! Min grej just nu är att fixa går och smink framför top model (play) med kaffe och frukost.
- tänd ett gott luktljus på morgonen!
- planera in att du ska hinna med ett mini-spa på morgonen; med ansiktsmask och podcast!
- bestäm att du ska dricka ett glas vin på kvällen med en riktig helgmiddag
- jag städar alltid innan jag går och lägger mig (skinande rent) för då vet jag att jag kan vakna till en ny dag med ett nytt vitt papper! Utan en stökig miljö som stör...
- ibland går jag in på olika hemsidor och hittar något fint plagg eller ljus som jag ska unna mig att köpa dagen efter...
- köp en färgglad kaffekopp! 
Mycket av detta låter säkert självklart för er men jag tycker att det är viktigt att vi inte bara går och går utan att riktigt förgylla dagarna. Om det är lite tråkigt en period - köp en god latte på väg till kontoret eller dansa till MTV innan du går! Don't be so hard on yourself... Små saker gör skillnad! 
Kommentera inlägget här: