rent och fint

Senast på fredagspodden så pratade de om hur viktigt det kan vara med ett städat och fint hem när allt annat är kaos. Jag skulle inte vilja säga att mitt liv är kaos - men mitt inre kan vara väldigt stormigt - och därför är jag alltid noga med att ha det fint hemma. Jag trodde nästan bara att det var jag som var så "knäpp" men det visade ju sig vara fler! Om jag skulle må dåligt och någon kom hem till mig med färska blommor och städade; så skulle jag vara väldigt mycket lyckligare. Jag hade den diskussionen med killen i veckan; "köp inte blommor, det är ju som att kasta pengar i sjön, de dör ju efter en vecka" mitt svar: "om jag kan vara lyckligare denna veckan på grund av att jag har vackra blommor att titta på varje dag, så tycker jag att den lilla pengen är värd det". Man prioriterar ju olika, och jag har inte alltid råd eller lust att köpa blommor, men ibland. 
Nog om detta! Nu ska vi sova för imorgon är det LAS VEGAS för hela slanten!
Fick ett paket från Sverige med en Buddha och lite tunikor, tack mamma! 
Packar!

Kommentera inlägget här: