hålla ut till slutet, och sy?

Åh sista pluggandet innan ledighet! Har stängt in mig i tre dagar för att riktigt pressa in allt om Macro Economics som jag bara kan! Så trött på det! Speciellt eftersom det inte är ett ämne jag brinner för. Jag är så dålig på att orka hela vägen! Precis som med ett pass på gymmet, en lektion eller när man rensar garderoben; så vill jag alltid sluta 5 minuter eller plagg innan det är helt klart! Samma sak med att plugga inför ett prov, jag vill sluta plugga dagen innan! SÅ dålig egenskap ... 
Får ganska mycket frågor om mitt entreprenörskap via FB (det går inte att kommentera bloggen men man får gärna fråga saker på mail eller FB). Så jag tänkte att jag skulle skriva lite om det: 
Det första jag hade förra terminen fick jag lägga ner på grund av min partner, jag kan inte säga exakt vad det var vi tänkte göra men det har med träningskläder att göra (har en förhoppning om att kanske starta upp ingen, själv) 
Appen som jag pratade om fanns redan en nästan likadan.... De läste upp den på fredagspodden! Det var tänkt som en app för högstadie elver att använda när de ska välja gymnasium. Man skriver in vad man tycker är roligt, brinner för och är duktig på; sedan ger appen ett urval på yrken och skolor som passar Dig. Den vägen tyckte jag verkade bättre istället för att sitta och försöka hitta ett jobb från en lista så utgår man från sig själv, men ja, den fanns redan ett ganska så likande exempel på. Jag vill att fler ska känna hur det känns att göra något som är roligt och jobba med någonting som är kul! Det finns så många jobb som man inte vet om och om man fokuserar på vad man tycker om så tror jag att man finner dem lättare - eller skapar ett nytt för den delen!
Nästa projekt? Ja, över springbreak tänkte jag starta igång ett efterlängtat projekt! Jag ska återvinna kläder från min egen garderob och secondhand genom att sy kuddfordral av dem! Jag älskar att sy och pyssla och jag älskar kuddar! Jag byter kuddar och inredning ofta så på detta sätt slösar man inte lika mycket :- )! Namn är oklart men jag har redan börjat skissa på design och börjat fylla i papper för ansökan! 
Älskar dessa!
 
Kommentera inlägget här: