Veckans tisdag

Hej! Vad dagarna går! Idag började jag dagen med gym och svett. Jag har vacklat den senaste perioden, över hur mycket tid jag vill lägga ner på träning; vilken kropp vill jag ha? Hur mycket vill jag offra för det?... Idag bestämde jag mig i alla fall för att gå dit och få lite endorfiner (och göra lite research för min nya app-ide). Det är alltid skönt att träna om man känner att vilja och tid finns! Som sagt, jag har svårt att få in alla mina viljor redan som det är... För övrigt har jag börjat packa lite smått och lyssnat på ett par poddar vid poolen! Härliga liv. Imorgon ska jag fixa håret och sedan till Ventura, på onsdag bär det av till Phoenix! Kul! Om det förresten är någon annan som sitter inne på en affärsidé men inte vet vart man ska börja (jag för ett år sedan) så kan jag tipsa om att 1. Gör ordentlig research! Det är lätt att fuska med det eftersom man så gärna vill vara ensam på marknaden ( i vissa fall ) 2. Lägg upp en pitch. Jag har börjat skissa på hur min app skulle kunna se ut och sitter i Pretzi för att skriva presentationen. När man sätter ihop en pitch så märker man ofta själv vart produkten brister och vilka frågor som ska besvaras för att skapa ett komplett paket. 3. Titta inte allt för långt efter investerare - kanske är det en släkting, kanske är det en granne eller kanske en gammal professor. Var bara noga med att få en non disclosure signad! Draknästet är annars ett bra tips! Vet inte hur det funkar i Sverige men i LA har de "auditions" varje helg... Hej på er! Hörs imorgon! 

 
Kommentera inlägget här: