påverka fjortisar?

Hej! Äntligen helg! Sitter på uteplatsen med manikyr-set och ett kallt glas vitt! Snart ska vi träffa svärföräldrarna på middag, det blir mysigt. Jag har ju kollat en hel del på svenska serier det senaste, i många av dem ser man tonåringar som lider av hur jobbigt det är att växa upp; puberteten och allt. Jag minns hur driven jag var när jag var yngre, angående att hjälpa unga må bättre under den perioden. Jag bokade in föreläsningar som projektarbete och planerade massor av power points där jag skulle visa konsekvenser av hur man själv kan bete sig men också hur man ska tänka när man är arg på allt och inget. Jag hade aldrig föreläsningarna, tyvärr, men jag pratade ofta med unga och försökte peppa med vad jag själv hade gått igenom och hur hemskt dåligt jag mådde (som många andra). Jag funderar ofta på vad jag hade velat säga till mig själv, som ung, men det är svårt att komma fram till någonting som skulle bita på den omogna och trotsiga lilla tjejen. Kanske är det helt enkelt bara en period som alla måste gå igenom? Eller kan man underlätta? Nu, på senare år, skulle väl föreläsningarna handla om sociala medier (instagram först och främst) och sexting ... (smsa bilder och filmer). Det är absolut någonting som man skulle kunna påverka! 

Kommentera inlägget här: