några tips under stressiga dagar

Oj mina vänner, så det kliar i kreativitets-ådran! Konstigt nog gör det alltid det när jag sitter och pluggar ... Kan inte bestämma mig för om jag ska trycka bort den känslan eller helt enkelt ta i tu med lite organisering av smink och målning av tavlor! Idag är det molnigt och nästan lite reng i luften; vilket är underbart efter så många soldagar! Känner mig lugn, har tänt ett ljus, satte upp ett bord vid fönstret i sovrummet så att jag kan sitta här och kolla på våra grannar som rastar hundar, FedEx gubbar som inte hittar rätt dörr och surrande fåglar som flyger i cirklar. Jag tänkte i alla fall dela med mig av lite skönhetstips! Jag vet själv hur nödvändigt det kan vara när man är i stressiga perioder med mycket att hinna med, som student pluggar man ofta sent på nätterna och ska upp tidigt på morgonen ... Jag kan inte lägga dyra pengar på alla mina produkter - men vissa saker prioriterar jag för att känna mig fin i de mest stressiga perioder! 
1. Bra shampoo! 
Herregud vilken skillnad det är på mitt hår! Jag som sliter så mycket på det - med fön och tång - behövde verkligen något uppfriskande! Med ett bra shampoo känner jag mig inte lika hemsk om jag fönar på ganska hårt på morgonen men framförallt känns håret inte lika fult om man bara låter det torka i solen! Fin lyster och härlig doft! Nu känns det tjockt och glansigt på de mest gråa dagar (som idag). Jag använder mig av två olika serier just nu (fick som present - annars är det lite väl lyxigt med två olika serier!). Matrix Biolage Hydratherapie och Matrix Biolage Exquisite Oil! $50 (ca 300 SEK)
 
 
2. Bra krämer!
Det skriver jag ofta, men det finns inte mycket som är så underbart som härligt krämer ... När man känner hur huden stramar till och fuktas! Har man pluggat sent och ska upp 4h efter så är det fantastiskt att smeta på lite ögonkräm och ansiktslotion för att riktigt få tillbaka lyster och fukt! Dessutom kan en bra kräm ta bort glansig hy - vilket ofta händer mig vid stress och långa dagar! Dessa från Aveeno är mycket prisvärda och fantastiskt bra! $30 (ca 180 SEK)
 

3. Färgade naglar!
Jag vet inte hur ni är, men när jag är stressad och trött - så klär jag mig ofta i basfärger. När klockan dock börjar bli lunch och man känner sig piggare, så kanske detta val inte var någonting man är så nöjd med; därför är färgade naglar perfekt under långa dagar! En extra energi-klick att färga vardagen med när kläderna är gråa! Min nya favorit är Deborah Lippmann: $14 (ca 90 SEK)
4. Bra handkräm!
Ja, här behöver jag nog inte skriva så mycket? Att smörja torra och trötta händer med en godluktande och återfuktande kräm är givet! :-) Den här har jag faktiskt inte hemma just nu, men jag älskar den! Just nu har jag en enkel från Apotekets egna märke som jag köpte i Sverige. 
 

5. En god doft!
Parfym! Jag älskar parfym! Jag har ofta för mycket på mig, enligt källor, men oj vad jag piggnar till och mår bra av mina goda dofter! Jag hittar hem, blir inspirerad och känner mig mäktig! Hehe, vem säger nej till det!? Detta är min absoluta favorit! Min kille betalde hälften (underbara människa) men jag har ännu inte bestämt mig för om jag kan behålla den! Det är dock en sådan doft som verkligen känns som jag! Jag har haft den i två omgångar och är alldeles förälskad ... $90 (ca 600 SEK)
6. En rouge som håller ....
Inget kan få dig att känna dig tröttare än ett blekt ansikte i spegeln! MACs rouge är så himla bra och sitter hela dagen, en härlig och uppiggande färg som får mig att se sund och utvilad ut! Jag använder korall som färg.
Kommentera inlägget här: