nå ut till fler!

Jag tankte mycket pa det som Filip och Fredrik sa i deras senaste podd - angaende att många har agg mot att man skriver eller pratar på engelska - om man är svensk. Jag läser så många gånger om folk som skriver att det är fjantigt att använda engelska och att man försöker få större publicitet av det "jag är inte en av dem som har en engelsk instagram sida för att försöka vara internationell" - vilket är precis jag Filip sa! Är det så konstigt att man vill få en stor publik till det man skriver eller den man är? Jag tycker att det är så pinsamt med människor som tycker att det är fel att använda ett språk (som jag dessutom pratar dagligen) som når ut till miljontals människor på sociala medier, är det inte just nå ut som man vill när man använder sig av det? Varför inte nå ut till fler? 
Jag älskar att de ska börja podda på engelska! You go guys! :-)
Kommentera inlägget här: