mindre naiv

Helt slut! Nu kom vi precis hem från Phoenix, efter 9h i bilen och 2h inne på IKEA! Jag köpte lite smått och gott som jag visar imorgon. Det är alltid så tråkigt att lämna mitt gamla hem i PHX efter en helg där ... Jag får massor av minnen och nostalgi till den naiva och nykläckta tjejen som bodde där då. Visst, helt tom på erfarenhet var jag ju inte - mycket hade hänt redan då, men när jag ser tillbaka på de fyra år som har gått sedan den perioden i mitt liv; blir jag helt ställd! Vilken skillnad på självförtroende, mod, attityd och vision. Det är verkligen häftigt att andra i min närhet ser samma skillnad, jag menar fyra år när man är i tjugoårs-åldern är ju mycket! Jag känner mig inte alls lika ömtålig när jag får kritik, inte alls lika upprörd över andras åsikter (som inte är som mina) - jag låter den energin gå till något annat, jag har sett mer av världen - vilket gör att jag får ännu mer mod till att göra allting jag vill eftersom världen känns mindre och mindre desto mer jag ser och upplever, jag är inte heller lika naiv när det gäller min framtid - det finns en skillnad på att sätta upp mål som är naiva och mål som är häftiga och har en klar linje! 
Nu ska jag avnjuta en vecka i mitt nypyntade hem, jag ska fundera lite mer på min nya idé, ligga vid poolen och läsa skvallerblaskor! Hörs imorgon ... God natt från mig! 
  
Kommentera inlägget här: