målet stannar

Hej hallå! Hoppas att allt är bra med er. Jag vet att min blogg är supertråkig just nu - kanske är det alltid det, hehe, men just nu är jag medveten om hur dåligt jag bloggar! Konstigt egentligen, för jag har mycket som jag egentligen skulle vilja skriva om men orken finns inte riktigt. Många tankar om framtiden har vi också, det är inte lätt att drömma om att bli skådespelerska och business woman när man går på CSN och har tålamod som är lika med 0.0 ... Har ni någonsin känt att delmålen kan bli så betydande för en så inget annat omkring betyder någonting? Nu pratar jag i mitt fall om skolan. För några dagar sedan tittade jag mig i spegeln och tänkte på vilken otrolig press man är under varje minut; det finns alltid något att plugga! Du kan alltid bli lite bättre! Dessutom är det många klasser som man måste läsa, för att få ta en degree, som inte alls är intressanta. När jag tittade på min spegelbild så insåg jag att livet inte går från steg 1 till steg 2 till steg 3 och sedan kommer MÅLET, utan stegen är egentligen en ganska liten del av hela ens liv. Alltså, även om jag håller på att klara av en stor punkt på listan - som jag publicerade förra veckan - så betyder inte det att allt annat stannar upp, att världen inte är lika stor eller att jag måste försvinna ner i en grotta. Betyen spelar ju roll, men den onödiga ångesten som finns även när man inte är i skolan, borde försvinna! Jag lever nu också, även om jag inte är precis där jag vill vara; i mål. Nej, om någon annan känner som jag så tycker jag att vi ska försöka bättra oss på detta ihop, bara för att jag inte är på min slut-topp i livet så betyder inte det att vi inte kan ignorera det ett tag och bara leva! Målet går ingenstans! 
God Buffalo sallad idag:
Marinera kyckling i Hot sauce och smält smör, stek hela och skär upp när de är klara för att få lite yta.
Övrigt: Sallad, avocado, ägg, ost och morötter! Man kan ha bacon också om man vill! Såsen är Hot Ranch! 
Kommentera inlägget här: