KLAPPA DIG PÅ AXELN!

Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit detta, men jag verkar ju inte lära mig så det får bli skrivet igen! När man har många planer i sitt liv, är det otroligt viktigt att ha struktur och listor för att se vägen till målet. Vad som är ännu viktigare, som vi pratade om i helgen, är att även inkludera det som man redan gjort - på listan. Man skriver och stryker på en gång, för att få en boost i att man faktiskt inte står still och stampar, även om det känns så! Precis så är det för mig just nu, det känns som att jag aldrig kommer någonstans med någonting MEN om jag tittar tillbaka så är det givetvis inte sant ... Det gäller att ge sig själv en liten klapp på ryggen och en uppenbarelse över allt man faktiskt kämpat för! Vad som också är viktigt, för mig, är att pusha sig själv när det är svårt. Jag gör ofta power point presentationer som går ut på att pusha andra, det är jag superbra på, men inte när det gäller mig själv! För att komma långt så tror jag på att se vägen bakom en och aldrig vara skamsen av att faktiskt sätta sig ner och föreläsa lite för sig själv ... :-) Jag lägger inte upp en lista här för att skryta, jag lägger upp den för att jag tycker inte att det är skrytsamt att berätta om vad man har gjort. Kanske kan någon bli inspirerad eller bäst av allt; bli peppade att skriva sin egna lista utan att känna hur djävulen på axeln knackar på och säger att du skryter. Jag är stolt över allt jag har gjort och hoppas att fler lär sig att erkänna och klappa sig på axlarna! Det är nyckeln till att bli precis vad man vill - ingen kan pusha dig själv mer än DU! 
Listan nedan kan anses som spretig vad gäller innehåll - men det är precis det som är grejen! Vissa saker är större än andra men de kan vara lika viktiga för ens utveckling och framgång för det! 
Min väg: (Ja, det är därför bloggen heter så ... :) 

AVKLARAT Komma med i gruppen Västsvenska Danskompaniet
AVKLARAT Få en huvudroll i en långfilm
AVKLARAT Studera på ASU - Arizona State University 
AVKLARAT Få en roll i ASU årliga uppsättning på the Main Stage med Broadway Director Kim Wield
AVKLARAT Få en huvudroll i On Pointe by Liz Mingarri 
AVKLARAT Komma in på Calle Flygare Teaterskola
AVKLARAT Få en biroll i ännu en Svensk långfilm 
AVKLARAT Ta mig upp från ett mörkt hål efter kidnappningen (nej inte bokstavligt)
AVKLARAT Skaffa förstahandskontrakt på lägenhet i Göteborg
AVKLARAT Jobba med marknadsföring på en bolagsjuridisk firma
AVKLARAT Söka in till SBCC - Santa Barbara City College, och komma in 
AVKLARAT Ha möte om föreläsningar med rektorn på SBCC
AVKLARAT Få tillåtelse att föreläsa för studenter på SBCC
AVKLARAT Skapa acting profil på Amerikansk hemsida
AVKLARAT Få en roll i en Amerikansk film 
AVKLARAT Klara av Accounting och Juridik med ett C eller bättre
AVKLARAT Starta upp ett bolag för en ny produkt 
AVKLARAT Vara moderator för Honors students
AVKLARAT Bli den första internationella studenten som får ett jobb som assistent för Business läraren och chair head för Business department

ICKE AVKLARAT Starta en blogg för SBCC
ICKE AVKLARAT Ta en Bachelors Degree i Business Management
ICKE AVKLARAT Ta en Kandidatexamen i Skådespeleri 
ICKE AVKLARAT Bli signad av en Acting Agency i Hollywood
ICKE AVKLARAT Starta upp ett nytt bolag inom produktutveckling 
ICKE AVKLARAT Föreläsa på SBCC
ICKE AVKLARAT Skriva klart min bok 
ICKE AVKLARAT Börja jobba som skådespelerska på deltid
ICKE AVKLARAT Göra bloggen större och mer erkänd
ICKE AVKLARAT Skapa mitt egna klädmärke (Lilla Lady)
ICKE AVKLARAT Köpa en villa i Hollywood Hills
ICKE AVKLARAT Forsätta med att föreläsa angående framtidsvision och drömmar!
Kommentera inlägget här: