jag är alltid rädd

Vi pratade mycket om pistolkulturen igår, hemma hos svärföräldrarna. Det är så lustigt hur jag har vant mig vid att vara rädd! Jag är nästan alltid lite rädd för någonting och hatar att vara ensam vid poolen eller i stan! Tänk om någon kommer och tar mig?! Ännu värre; skjuter mig! Det handlar inte bara om USA, jag är rädd i Sverige också, men här är jag rädd för pistolskott när jag går till skolan, det är jag inte hemma. Jag har bara insett att världen är grym och jag kan inte ändra på det; mer än att vara beredd på att saker och ting kanske händer även om man önskar att det inte var så... Det låter ju hemskt men så är det i alla fall och jag skulle önska att ingen tjej eller kille någonsin behövde känna rädsla för omvärlden ... 
Kaffe på uteplatsen!
Kommentera inlägget här: