det går alltid över

Det finns statistik på att olika tidsperioder i livet kommer med ett visst antal ångestladdade och tunga problem. Den första tiden är vid 21 års ålder - då är inte längre livet problemfritt enligt denna källa. Detta är ju givetvis bara en average efter flera undersökningar, men det kan gälla dödsfall i familj, felaktiga vägval i livet eller andra problem som kommer upp med nära och kära. Jag blev lite gråtig idag när jag tänker tillbaka på saker som jag är tyngd av just nu, saker som jag valde förr eller har varit med om. Vissa vägar man väljer att gå kan ibland kännas ångestfyllda i efterhand men jag tycker att det är viktigt att man accepterar att det gör ont ibland och inte försöker hitta en lösning till känslan. Det kommer alltid att vara saker som jag inte kan göra någonting åt; att jag tog ett beslut för fyra år sedan eller att gammelmormor snart är borta. Jag kan inte alltid tänka: "Det var det bästa beslutet!" För vem vet? Kanske inte? Nu är det i alla fall så som livet ser ut - jag har ett väldigt bra liv just nu - men vissa saker tynger mig och jag måste bara acceptera att det är vad det är och det finns inte alltid en lösning till allt. Ibland gör det lite ont! Sedan går det över. Det går alltid över. Vi är starkare än vad vi tror! 
Dagens middag:
 
Kommentera inlägget här: