det finns en dröm nu med

Eftersom jag var så nere igår, har jag idag - verkligen försökt att analysera varför. Det lustiga är att många gånger när jag tänker på mitt major (den linjen jag läser) så blir jag ledsen och tänker "jag gav upp min stora dröm, Business läser bara förvirrade människor som inte vågar kasta sig ut i världen". PEEEP! Fel svar! På samma sätt som alla kunskaper är bra kunskaper; kan alla linjer vara någons högtsa dröm. Visst, antaligen är det nog fler människor som läser Business eller Marketing bara för att de känner att de måste plugga för att få ett bra jobb och kunna försörja sig än vad det är inom teatern MEN man ska inte dra alla över en kant för det! Jag älskade ju att jobba med marknadsföring, starta ett eget bolag och har ju massor av drömmar inom företagande; varför skulle den drömmen vara mindre värd än min skådespeleridröm? För att den är mindre orginell? Det är nog så jag resonerar när jag "saknar att följa mina drömmar och läsa teater". Nej, jag ska verkligen försöka att komma ihåg att jag faktiskt har drömmar inom Business också, det är inte någonting jag bara läser för att läsa! Ingen dröm är bättre än någon annan!
Nu ligger jag på vår uteplats och pluggar. Åkte till gymmet en sväng och tog ut mig rejält, skönt! 
Kommentera inlägget här: