tappa inte djupet

Hej alla fina läsare! Ikväll har jag haft en otroligt lyckad dejt, med min kille. Vi har sippat på drinkar, ätit musselsoppa, goda stekar och skrattat men framörallt varit mycket djupa. Det finns nog ingenting jag älskar så mycket som att sitta ner med ett glas vin eller en drink och prata om djupa problem i samhället, mönster i människans beteende eller fördomar. Jag tror att våran generation är väldigt blottad vad gäller dessa typer av samalsämnen för att vi har en viss bakgrund och en viss framtid ... Vi har varit uppväxta på ett sätt som framtidens generation inte kommer att vara - vi har ett djup i oss som inte framtiden kanske kommer att ha; det märker jag när vi analyserar litteratur. Inte många av oss vet vad texterna är baserade på - historia, gamla berättelser och allmänbildning. Det är en läskig tanke vad som kommer att hända och hur framtidens barn kommer att ha det! Jag lyssar på Bruce Springsteen (som ett exempel) och känner ett djup - minnen - identitet; om man bara har spelat candy crush hela sitt liv så undrar jag om man kan ha samma djup? Vem vet ... Men vi kommer att få se. 
Kommentera inlägget här: