ta bort genvägarna

Hej!
Så härligt det är med lite folk i huset; älskar att vardagen har tagit en paus! Jag tyckte att det var så intressant på  en podd förra veckan, när de pratade om (tror att det var fredagspodden) att hjärnan inte ska vara en del av en själv (ni måste ha lyssnat för att förstå) och hur den kan skapa triggers som man vill ta bort. Jag tyckte att det var så intressant att se hjärnan som skapar genvägar som en dator - som att ge mig en genväg till en viss ångestkänsla bara för att den känslan ofta kommer under en viss omständighet - då är ju terapi lite som att gå in i systemet och ta bort den genvägen så att man måste gå genom FINDER för att hitta det man söker. På så sätt så kanske ångesten hinner hitta en annan folder som helt enkelt sorterar bort den känslan och jag blir aldrig ledsen. Hur många gånger har man inte varit ångestfylld utan att veta varför och när man väl går tillbaka för att hitta anledningen så är det nästan skrattretande! Där måste ju en genväg skapats som gör att ångest ibland kommer av minsta lilla bara för att det finns minsta lilla trigger - precis som fredagspodden tog upp. 
Nu ska jag fortsätta att öva på min muntliga presentation om Narcissism (hehe) och sedan ta ett dopp i Jacuzzin. 
Jag har gjort en liten sminkhörna i vårt sovrum, haha det är verkligen barnsligt egentligen men jag blev så inspirerad av ett YouTube klipp! Det håller väl en vecka ... 
Kommentera inlägget här: