rostig och nervös

Igår kom jag hem helt kladdig i ansiktet av den fuktiga luften, svullen mage av lingonvecka drama, med en hel del skolarbete att göra. Det fanns inte tid till att ta en stärkande promenad eller lägga sig under täcket och försvinna. Till min lycka inser jag att jag har lägenheten för mig själv i ett par minuter och går stillsamt runt med en dammtrasa, öppnar alla fönster, sjunger och skakar filtar på soffan. Helt underbart att få ro om lite hemma! Efter det bestämde jag mig för att ta på mig bekväma kläder, torka bort kladdet från ansiktet och bara ligga i sängen med datorn. Sedan filmade jag mig själv när jag presenterade mitt muntliga arbete (det ska vara bra för att se vart man gör fel osv) vilket resulterade i en ensam skrattfest med lite för mycket vin ... Idag presenterade jag dock och det gick alldeles utmärkt! Alltid en så härligt boost att stå framför folk tycker jag, läskigt nog märker jag hur snabbt man blir rostig och nervös när det har gått en längre tid! Inte okej! 
Kommentera inlägget här: