Maskulin vs. Feminin

Hej mina trogna bloggläsare! Jag hoppas att er sommar flyter på i en härlig stil och massor av minnen att längta tillbaka till! Jag kan inte förstå att jag ska hem om 10 dagar! Det är helt galet konstigt och stressande på ett sätt, jag har så otroligt mycket kvar i skolan och när jag väl kommer hem känns det som att jag kanske hinner slappna av för mycket ... 3 veckor är en kort tid egentligen men jag hoppas att det kommer att kännas lite avlsppande och att jag kan koppla bort hetsiga USA! Det är verkligen maskulin vs feminin kultur när man åker från USA till Sverige, det är ingenting jag hittar på utan fakta. Maskulina kulturer bryr sig om framgång, pengar och prylar medans en feminin kultur bryr sig om familjen, välmående och livsnjutning. Igen - detta är fakta. Så, därför är det väl inte så konstigt att många som bor här känner ett behov av att komma hem och slappna av lite, det kan bli väldigt hetsigt och hårt här i längden, även om det är vad jag vill så behövs en paus ibland. Ingen har semester på sommaren, det finns inga direkta årstider så därför är det liksom lika hetsigt hela tiden utan att man hinner andas ordentligt - men man vänjer sig nog tillslut ... Kul att så många har lyssnat på min podcast! Över 200! Superkul! Lördag kommer nästa! 
 
Kommentera inlägget här: