lär känna dig själv

Är du trött på mitt tjat om mina karriärsmål så skippa detta ... Jag ska inte hålla på att tjata om mina olika karriärsval hela tiden men just nu mår jag bättre än någonsin. För första gången på länge är tårarna glädjetårar och det känns hoppfyllt att blicka frammåt. Ingenting är bestämt, jag läser fortfarnde Business men om jag vill byta spår till teatern; kan jag göra det fram tills nästa vårtermin! Tills dess har jag två majors: Business och Theatre Performance! När jag väl bestämt mig kommer det bara att bli en BA degree men det känns skönt att inte göra någonting förhastat - tidsmässigt spelar det ingen roll. Väljer jag teater kommer jag fortfarande att ha alla mina Business klasser i den Degreen som General Education klasser (de man väljer själv) vilket helt enkelt bara ger mig en väldigt spetsad teaterutbildning! (om jag nu väljer det). Entreprenör kan man ju också bli efter alla dessa klasser kontakter som jag fått, min dröm är nära .... En kandidat i business och en BA u acting! 
MEN det var inte det jag ville prata om! Jag säger ofta att det är viktigt och underbart att känna sig själv. Det finns ingen bättre känsla än att kunna tänka "Jaha, nu kommer denna känslan på grund av det, så därför gör jag nu såhär". Alla kanske inte har lika många känslor som hälsar på men jag har det och det är så fantastiskt att kunna stryra över sitt liv på detta sätt. Bara för att man känner sig själv och vet vart gränser går, hur man reagerar på vissa saker och hur man tar sig ur ångest - betyder inte det att man alltid vet VAD man vill. Lära känna sig själv gör man nog faktiskt allra bäst i de situationer då man INTE vet utan utforskar livet. Om man inte vill gå i terapi så tycker jag i alla fall att man kan fråga sig själv vad man känner lite då och då, - och varför man känner som man gör. Har du känt så innan? Vad hade hänt då? Vad skulle kunna hjälpa? Framförallt! Var inte rädd för att känna! Det är härligt att man har ett sånt känsloregister som hjälper till att sätta perspektiv och lära! :-) Ha en bra dag och njut av att DU är DU! 
Det blir mycket grill under varma dagar:
Kommentera inlägget här: