Du kan inte göra varje dag helt fantastiskt perfekt

Hej kära ni,
Nu sitter jag på Starbucks med svidande ögon och ömma armar (ni vet som att man börjar bli sjuk). Nästa vecka ska allt i skolan vara inlämnat och jag försöker tappert att hinna med allting samtidigt som drömmarna om framtiden och nya projekt drar i mig och vill få attention. SNART! En producent/skådis som jag känner sedan länge skickar ett manus till mig nästa vecka som vi skrev för ett par år sedan, kanske kan bli roligt att sätta tänderna i det igen!
Jag tänkte på det här med alla citat som vi ser dagligen. Ett exempel nedan. Jag har ibland svårt att bli peppad av dem för att de kan låta så "hysteriska" och jag tänker ofta: det är omöjligt att göra varje dag till den mest fantastiska dagen eftersom rutiner och måsten ofta finns där. Jag förstår innebörden och meddelandet som försöker komma fram men ibland kan jag nästan bli obekväm istället för peppad. Hur får man varje dag att räknas - när det regnar och jag måste till skolan eller jobbet? Då blir jag istället arg på vissa av dessa citaten och tänker att livet inte fungerar så; man ska följa sina drömmar men inte inbilla sig att varje dag kommer att bli minnesvärd eller enastående. MEN då har jag istället börja tänka på alla småsaker som man kan göra. Inte saker som jag kanske minns nödvändigtvis eller som gör den dagen till den bästai mitt liv, men saker som får just den dagen att kännas speciell just då. Man gör en plan för framtiden, man köper en god kaffe, man tillåter sig att klä på sig en rolig tröja, man lär sig något nytt om världen, man lovar sig själv att aldrig ge upp, man tar en härlig promenad, man ringer en gammal vän, man dricker vin och samtalar med någon man älskar, man mailar ett bolag där man är intresserad att jobba, man spelar in en podcast (hehe) eller helt enkelt äter en god italiesk tapas buffé och slutar att tänka på löjliga kropsideal! 
Kommentera inlägget här: