bygga mur

Hej! Tänk att jag snart är hemma i Sverige - det är ju inte klokt! Just nu sitter jag och skriver i sängen med solen gassande i ansiktet. Började skriva en roman för några dagar sedan och är helt fast! Det skulle vara så roligt att faktiskt skriva klart någonting denna gången, en riktig bok! Igår tog jag en power walk för att rensa tankar och svettas bort den jobbiga veckan, lyssnade på Fredriks sommarprat och hade en helt underbar promenad! Jag skrattade och grät om vartannat och fick så många härliga insikter! Jag rös så fruktansvärt när han berättade om det finaste ljudet hans farmor visste... Grät för att jag tycker synd om alla ensamma i världen, för att jag saknar mina hemma, för att jag inte tar vara på livet och spelar teater och för att jag absolut inte vill sitta själv när jag är gammal, utan att ha gjort allt jag vill i livet. Då tänkte jag dock såhär; livet är inte alltid roligt och man kan inte alltid få allt man vill ha på en sekund. Att jag pluggar Business nu är dels för att jag vill bo i USA i framtiden och det är enklare att få uppehållstillstånd med Business utbildnigen (eftersom det är lättare med fast anställning). Jag får också en utbildning som kan ge mig ett högbetalt jobb och göra mig till entreprenör i framtiden - och det vill jag ju. Man måste helt enkelt tänka lite smart ibland och göra sina egna vägar. Bara för att andra inte har gått den vägen (som jag känner till) jag tar, betyder inte det att den inte är lika bra eller säker. Kom ihåg: Not all those who wonder are lost. Alltså, jag säkrar upp en mur omkring mig med denna utbildning, för att i framtiden kunna prova vingarna lite här och var för att se vad jag vill syssla med vid sidan av eller på heltid. Jag har så svårt att se mig själv sitta på ett kontor dag in och dag ut, drömmen vore att ha några bolag, spela lite teater, skriva böcker, blogga, och göra film! 
Mysig dag igår med spel, godis och rosé! 
 
Kommentera inlägget här: