sluta leta

LJUVA MORGON! Jag älskar sovmorgon och dubbla kaffekoppar, morgontv och solens strålar.
Jag sitter och tänker på när jag ville föreläsa för unga tjejer på skolor, jag fick aldrig chansen men om jag skulle få det nu så hade jag nog bytt ämne. Jag hade velat prata om personlighets-hets. Med det så menar jag följande; man växer upp och försöker att leta efter "sig själv" men lyckas ofta inte när man tror att man borde. Jag vill prata om att det finns inte en period i livet när man hittar sig själv - och sen är man den personen genom livet. Visst är man extra förvirrad i en viss ålder men det beror bara på att man gå igenom mycket då och det är precis det som är grejen! När man går igenom mycket så ändras personligheten, det handlar inte bara om dåliga saker utan allt nytt man ser och hör. Därför är det dumt att vuxna säger till en i skolan "det är en jobbig period just nu för att ni ska hitta er själva" för det är dels fel, jag tror inte att man någonsin kommer att komma till en dag då man är helt klar i utveckligen och har "hittat sin personlighet". Den ändras konstant och det var stressigt när man var ung att tro att det var fel på en för att man letade och letade efter den där personligheten men det kändes aldrig BAAM där hittade jag den 
Kommentera inlägget här: