kontakt med mig

Nu har jag haft en lång och mysig morgon och ska bege mig till skolan! Det är lustigt för att de dagar som jag får en stund för mig själv - mår jag så mycket bättre hela dagen. Jag vaknar alltid med lite smått panik och tänker "hur ska jag kunna göra denna dagen till en bra dag - utan ångest", så de dagar då jag inte hinner sitta framför nyhetsmorgon i en timme hinner jag liksom inte samla mig! Jag går genom dagen och får sedan svårare att somna på kvällen istället, för att jag inte har hunnit bli harmonisk utan stressat fram. Det är väl lite som ett handikapp men också mysigt, det är ett fint sätt att få kontakt med sig själv och bli peppad på livet. Man ser allting från en annan lins när man har hittat sig själv - och världen är min att erövra!
 
Kommentera inlägget här: