forma ditt eget jobb

Jag tycker verkligen att alla ska jobba med något som man älskar, men jag håller med om att ibland kan det vara svårt att hitta vad det är. Jag tror att många, inklusive jag, sätter sig ner och tänker på olika yrken som man tänker sig skulle tycka om. Mitt tips till dig som känner dig osäker men vill ha ett jobb i framtiden som du älskar är: försök inte att bläddra mellan yrken som redan finns; sätt dig ner med penna och papper (ej att underskatta) och skriv ner allt som du tycker är roligt, är bra på, binner för och älskar. Sedan kan du börja titta på olika titlar och karriärer!  Det behöver absolut inte vara ett yrke som inte redan finns - men det är ett bättre sätt att verkligen forma ditt framtida yrke till något mer specifikt. Livet ska vara roligt! Glöm inte det :- ) 
Kommentera inlägget här: