för nya läsare

Jag tänkte att jag skulle skriva lite om mig själv, för er nya läsare. 
Jag bor och studerar business i Kalifornien med min pojkvän Markus. Det är andra gången som jag pluggar här, tidigare var jag i Arizona och studerade på deras stora universitet - men då var mitt major teater. Teatern har varit en stor del av mitt liv, jag har gjort mycket film och teater, pluggat på Calle Flygare teaterskola och varit säker på att Hollywood var min framtid. Jag vet inte riktigt vad det var som tog mig bort från den drömmen, men jag sadlade hastigt om till att bli egen företagare och business-woman. 
Idag, när jag står mellan kontrasterna teater och business så har jag bestämt mig för att bli tv-journalist. Det är lite i mitten, tycker jag, fast ändå inte så klart. Jag älskar att skriva och synas och hoppas att kunna ge ut en bok snart samt föreläsa på min skola som jag går på (SBCC) - vilket jag har chansen till när jag vill eftersom de har godkänt mitt manus. 
Ni har säkert läst de senaste inläggen om vad jag varit utsatt för (annars ligger de nedan), det har ju givetvis format mig som person och givit mig mycket ångest. Uppväxten har också kommit med mycket ångest på olika sätt och jag har alltid känt att jag hör hemma någon annan stans - inte i Sverige. 
Min blogg handlar om tips att våga följa sina drömmar, hur det är att leva med ångest och mina åsikter kring dagliga diskussioner och problem
Tack för att ni ger mig chansen att inspirera! Kommentarsfältet fungerar inte men snart har jag egen domän!
Kommentera inlägget här: