dröm stort

Hej på er!
Nu är det snart helg för mig. Det regnar, jag äter en god frukost i min mysiga hoodie och ska snart gå på lektion och prata om the bond market - vilket jag gillar.
Jag såg en quote idag, som jag ser ibland, där det står "If your dreams does not scare you, they are not big enough" och jag kunde inte hålla med mera. Vad man ska komma ihåg är dock att en dröm är inte skrämmande på ett dåligt sätt, för mig är det skrämmande på ett sätt som ger mig energi för att jag tänker på hur glad jag kommer att vara när jag leder mig egna politiska debatt på tv, eller när mitt bolag blir värt 1 000 000 dollar. De första drömmarna som jag hade var inte alls så stora, jag tror att det är därför jag vågar drömma stort nu; för att mina mindre mål och drömmar har funkat! Kanske måste man börja med mindre drömmar för att kunna våga mer? Mina drömmar för några år sedan handlade om att få roller i stora filmer, komma in på teaterskolor, få en viss position på min arbetsplats, få föreläsa på skolor osv. När de sakerna blev sanna (även om jag inte har föreläst ännu så får jag göra det när jag vill på USAs nr. 1 college) så fick jag mod och energi till att drömma mer! Det är så fantastiskt roligt att sätta sig ner och tänka ut sitt drömliv - och sedan se till att det blir sant! 
Här är en av de första filmerna som jag var med i! Nu är den klar och går att köpa! 
Kommentera inlägget här: