the passion in me

Det är läskigt hur fort tiden går! Snart är ännu en termin slut och då har vi, jag och killen, pluggat här i 2 år! Helt galet. Skulle önska att man "bara kunde vara" lite mer men det är så svårt när man har deadlines varje dag och stressar som en tok för att få minuterna att räcka till! Nu i helgen ska jag dock se till att njuta av Cali och vädret med vänner och vin! Först ska jag vara moderator på honors students conference imorgon (som jag skrev om för ett tag sedan). Min vän erbjöd mig en roll i sin skolproduktion igår och frågade (på ett snällt sätt) om jag fortfarande kände att jag kunde hoppa direkt in i en produktion, eftersom att det var ett tag sedan som jag skådespelade. Då svarade jag att det är väl självklart. Det sitter i mig, jag har gått utbildningar och slipat på tekniker men själva skådespelet sitter i mig. Jag har gjort roller som jag inte är så stolt över, det passar inte mig att spela ytlig (det är väl en sak att försöka sätta djupet i ögonen på någon som inte tänker lika mycket men att försöka ta sig ner till att vara lättsam och oslipad är svårare). Övning ger givetvis färdighet, men jag tror inte att alla roller passar alla människor lika bra. Att spela dum blondin är inte min grej, men att verkligen få dyka in i en karaktär med riktiga problem, stora tankar och dramatiska ändrigar - DET älskar jag. Ingenting i mitt liv kan få mitt att rysa, skratta eller gråta; så mycket som skådespeleri gör. Det handlar inte om kändisskap eller pengar, det handlar om vad hjärtat slår för. Entreprenörskap och Business är en stor del av mig men inte lika stor som teatern. En dag ska jag ge hela mitt hjärta till teatern igen, en passion i taget! Så funkar mitt liv! 
¤¤¤¤
It's scary how fast time flies! Soon, another semester will end, and me and my boyfriend will have studied here for 2 years ! Crazy. I would want to be able to "just be" a little more but it's so hard when you have deadlines every day and stressing like crazy to get the minutes of the day to be enough ! This weekend I'll be sure to enjoy Cali and weather with friends and wine! First, I'll be the moderator at the honors student conference tomorrow ( which I wrote about a while ago ) . Another thing: My friend offered me an acting part in his school production yesterday and asked ( in a nice way ) if I still felt I could jump right into a production, since it was a while ago which I did something in acting. I replied that it is absolutley nothing that goes away. It's in me, There might have been a time since the training and working with different techniques - but the acting is in me . I sort of work with it eveyday. I have done roles which I'm not so proud of, it does not suit me to play a dumb blod. Practice could always make me better, but I do not think that all roles will suit all people equally well. Playing dumb blonde is not my thing, I really love to dive into a deep character with real problems , large thoughts and dramatic changes - THAT I love . Nothing in my life can make me laugh, cry or feel more alive; as much as acting does. It's not about fame or money, it's about what your heart beats for . Entrepreneurship and Business is a big part of me but not as big as Theater. One day I will engage myself fully to that passion again. One passion at a time, that is how I role! 

Här gottade jag mig efter skolan ... Gotta love it. 
Kommentera inlägget här: