tankar på söndagsmorgonen

Drömde att jag fick jobb på Kanal 5! Skulle ha min egna show, fick runtrur i sminket, kostym och alla vackra lokaler! Hade varit på audition hela dagen och trodde inte att jag skulle klara det - men då kommer Christine Meltzer och säger till mig: "Jag tror att du klarade det, kolla på väggen" och pekade på massor av namn som de hade publicerat på väggen, alla var konstigt skrivna så det var svårt att se - men hon hade rätt; där stod mitt namn! Underbart! Jag var så glad. Detta var nog första natten på över en månad då jag inte drömde en mardröm... 
Nu när jag vaknade upp så kände jag verkligen saknaden av att gå på en audition! Spänningen, prestera 100% på 5 minuter, väntan, ny karaktär osv. Skulle önska att det var enklare att gå på auditions här - när man är svensk utan arbetstillstånd, men det kommer snart att fixa sig! Många produkitoner är säkert mer öppna till att ge ut det än andra, måste börja kolla runt lite mer! 
Idag blir det ingen sol eller pool, man kan liksom inte ligga där varje gång det är sol ute. Svensken i mig säger att man måste det och man får lite panik och det är strålande sol och man sitter inne eller fikar MEN skulle jag ligga i solen varje gång det är sol så skulle jag inte göra annat... Måste få bort det tänket, det är inte sunt att sola varje dag, bor ju trots allt i Kalifornien!
Kommentera inlägget här: