mos och gråt

Hej!
Gud vad veckan tickar på, jag har ingen plugglust alls men som tur är har vi det ganska lugnt nu... Vilar fortfarande på mina betyg som jag fick innan springbreak! Igår hade jag en riktig gråt-dag, jag vet inte vad som hände men jag grät nog fyra gånger över massor av saker. Den första gången var när vi skulle äta lunch framför Trolljägarna och man fick se hur hemska de hade varit mot den tjejen... Våldta är så hemskt så  det finns inte - men att filma och lägga upp på nätet för att skratta och bygga falska argument är verkligen så omänskligt! Tror jag grät för att det finns ingen värre känsla än att inte ha konroll över sin egna kropp... Och jag tyckte så fruktansvärt synd om henne, vilka vidriga människor alltså.
Grät också för att Påsken snart kommer och jag saknade att fira den hemma hos farmor eller hos mamma med alla tanter. Påsken är fin tycker jag, ingen kyla, murriga färger eller uttjatade tv-shower... Den är bara ljus och härlig! Ibland blir det tydligt hur långt borta man är från sin familj och sina vänner i Sverige.
De andra gångerna jag grät var allmäna gråt om livet och hur mycket jag uppskattar hur snälla alla är mot mig. Dåligt samvete att jag inte alltid känner mig lika snäll tillbaka ... Skönt att gråta lite ibland, men jobbigt för den (Markus) som måste trösta - haha. 

Idag åt vi köttbullar (minibiffar) med sötpotatis och morotsmos! Fortfarande inne på det lite nyttigare spåret ... :) Hörs imorgon!
Kommentera inlägget här: