lycka och tjock hud

Jag är så lycklig just nu! Det har varit så turbulent ett tag, med vart man ska gå transfera efter nästa termin, vad man ska läsa där och om jag ens vill läsa vidare ... NU har jag i alla fall tagit ett så himla bra beslut! Jag ska fortsätta att gå på College i ett år till för att ta två kandidatexamen; en i Affärsekonomi och en i Skådespeleri! Det kommer bara att ta mig en extra termin att ta den i skådespeleri så jag tycker att det är värt det! Äntligen kan jag knyta ihop säcken med mina olika utbildningar inom det och faktiskt få någonting som man kan visa upp. I USA så funkar det nämnligen så att man får jobba ett år inom det man pluggat i, efter att man tagit en kandidat eller magister. Eftersom att jag vill jobba med både business och acting så känns detta beslut KANON. Som det ser ut nu kommer Markus att läsa på ett universitetet i LA medans jag tar min kanditat på ett college där. Äntligen LA! 
Så skönt att jag mår bättre och HAR EN PLAN! Jag blir så otroligt pedantisk, utseende fixerad och sömnlös när jag inte har en plan - konstigt men sant. Man kan inte kolla på vilken film som helst eller lyssna på musik vid poolen; jag är liksom för exposed för att orka med det och blir för påverkad av olika känslor eller ord. Men nu är huden tjock igen och jag är så lycklig! 
Kommentera inlägget här: