Jag måste ingenting!

Jag kom upp och åkte till gymmet, så härligt! Solen gassade redan klockan halv åtta och trafiken var helt galen! En bil bakom mig krockade nästan med en annan bil, jag mötte min (vad håller du på med) blick med hans och efter det låg han på tutan bakom mig hela vägen till stan, give me a break ... 

Det är interessant att jag klarar så mycket när jag gör det för att jag vill, inte för att jag måste. Jag ser livet så; jag måste ingenting! Varje dag är HELT tom och redo för mig att proppa den full av saker. Allting jag gör i skolan, träning, handla mat osv. gör jag för att jag vill inte för att jag måste. Som att sitta och plugga nu, om man tänker att man gör det för att man måste för att läraren har lagt in ett prov på torsdag, så är det inte lika roligt som att tänka; detta gör jag för att jag vill, jag vill få ett bra resultat på provet så att jag kan bli framgångsrik och öppna mitt egna bolag. DÅ blir det plötsligt mycket roligare. Jag skulle aldrig kunna göra någonting bara för att jag måste, det kanske inte alltid är en bra egenskap men så är fallet. Mitt liv är en resa full av mina drömmar och lyckosamma stunder, det är aldrig för sent att bygga upp ett liv som man älskar att vakna upp till! 

¤¤¤¤

I got up and went to the gym, so lovely! The sun was shining already at seven thirty and traffic was crazy ! A car behind me almost collided with another car, My ( what are you doing ) gaze met with his and after that he layed on the horn behind me all the way to town, give me a break ...

It's interesting what I can do so when I do it because I want to , not because I have to . That is my view on life ; I do not "have to do" anything! Every day is COMPLETELY empty and ready for me to cram it full of stuff . Everything I do in school , working out, grocery shopping , etc. . I do because I want to not because I have to . Like sitting and studying now , if you think that you do it because you have to because the teacher has scheduled test on Thursday, it's not as fun as thinking ; I do this because I want to, I want to get a good result on the midterm so that I can be successful and open my own company. THEN it suddenly becomes much more enjoyable. I could never do something just because I have to , it may not always be a good feature but that is just me. My life is a journey full of my dreams and fortunate moments, it's never too late to build a life that you love to waking up to!

Kommentera inlägget här: