fit for fight

Vilken rolig dag! Började tidigt med konferans och förberedelse för att leda diskussioner som moderator. Det var inte lika utmanande som jag trott, min grupp var ganska liten och folk var inte så intresserade av att diskutera. Ämnet var Beauty och vår grupp pratade mycket om komplex och ideal, kul! Det var så många som kom fram till mig och berömde mig för hur fin jag var "you are always glowing" "why are you always so nice" "that dress is more than amazing", blir alltid så glad för gulliga människor som säger fina saker. Många tycker nog att det är konstigt att jag alltid (nästan) klär mig fint och bryr mig om hur jag ser ut, för mig är det ett sätt att alltid vara redo! Jag vill inte gå i mysbyxor (som många i skolan gör) för då känner jag mig inte representabel i alla lägen; jag kanske skulle få för mig att träffa någon på ett möte? Det blir helt enkelt enklare att vara produktiv om jag känner mig fit for fight! Jag tänker inte gå på college i myskläder - gå på arbetsintervju - få ett jobb - jobba tills jag går i pension - och på med myskläder igen. Min resa börjar nu! Nu nu nu! Det finns ingen färdig väg som jag ska gå. Jag suger musten ur dagen och hoppas på att mina små steg ger resultat. 
¤¤¤¤
What a fun day! It started early with conference and preparation to lead the discussions as moderator. It was not as challenging as I thought, my group was quite small and people were not so interested in discussing . The topic was Beauty and our group talked a lot about the complex and ideals , fun! There were so many people that came up to me and complimented me on how nice I was "you are always glowing " " why are you always so nice" " that dress is more than amazing" , I always get so excited for people that comes up to be and says nice things. Many think that it is weird that I always (almost) dress nice and care about how I look, for me, it is a way for me to always be ready! I do not want to wear sweatpants (like many students does) I do not feel as presentable and ready when I wear cozy pants; I might decide to set up a meeting in the middle of the day? It is simply easier to be productive if I feel fit for fight ! My journey starts now! Now now now! I am not going to wait until I graduate to start looking for possibilities. There is no written path for me I will go. I suck the life out of the day and hope that my small steps comes with results.
 
Kommentera inlägget här: