en middag att hurra för

Vad är det med söndagar? Varför blir god mat, städning, kärlek och mys så viktigt och så extra underbart? Hehe. Jag är så rutinvänlig på söndagar och har en lista med saker som jag helst får gjort... Fick reda på att jag fick tillbaka en hel del mer än vad jag trodde från skatten vilket gjorde hela dagen bättre! Det är sjukt hur pengar kan påverka humöret, nu kan jag äntligen öppna ett sparkonto och sätta in pengar som jag kan använda mig av efter min graduation (innan jag fått jobb). Det är alltid sån ångestbomb att inte veta vart pengarna ska komma ifrån men nu kan jag känna mig lugn! Gud vad jag längtar tills vi bor i LA! 
Tillbaka till dagen, vi har fikat på stan, handlat massor av god mat, kollat på SATC och avnjutit denna måltid som killen lagade:
Mexikanskgryta med lövbiff:
  • 500 g strimlad lövbiff
  • 2 tsk sambal oelek
  • 1 tsk chilipulver
  • 1 purjolök
  • 1 röd paprika
  • 2 msk vetemjöl
  • 4-5 dl grädde (går bra med 15%)
  • 1 dl vatten
  • 1 dl chilisås
  • 1 köttbuljongtärning
  • Tortillachips
  • Riven ost med smak
  • t ex Västerbotten
Marinera lövbiffen med samal oelek och chilli pulver, vänta i 30 min. Stek sedan det marinerade köttet med hackad paprika, hackad purjolök, mjölet och grädden - koka i 15 min. Lägg sedan allt i en ungsform, stoppa chips i och (om man vill) strö ost ovanpå, gratinera i ugn i 15 min på 225 grader! Servera med klyftpotatis. 

Kommentera inlägget här: