en ekvation utan lösning

Ibland blir jag ledsen när jag hör om människor som har börjat träna och har sett en bild som de vill efterlikna. Jag är ingen träningsexpert AT ALL men vad jag kan bli lite orolig över är när man hittar en bild på instagram som man avdugar - den "perfekta kroppen" utan att riktigt förstå vad det innebär att komma dit. Jag har ingen bikini-modell kropp, jag är nöjd med den kroppen jag har; för jag vet att jag aldrig skulle kunna sluta äta vissa saker, dricka vin eller träna vajre dag! Jag är bara inte den personen, så när jag ser mig i spegeln så tänker jag; detta är resultatet av det livet som jag valt, givetvis varierar jag några kilon upp och ner men det är ändå inom samma radar. Jag vill ha en viss livsstil och den passar inte ihop med att se ut som Marie Serneholt (fantastikskt fin kropp). Detta inlägg föreslår inte att jag tycker att jag har en ful kropp, det tycker jag absolut inte, jag vill bara inte att man sätter sig själv i en ekvation som inte går att lösa, man får helt enkelt ta de karameller av livet som man helst vill ha och vad som gör en mest lycklig till en kombination och aldrig bli missnöjd med sig själv bara för att någon annan kanske prioriterar träning och hälsa mer än vad du gör. 
Idag har vi varit och shoppat lite och nu firar vi påsk med godis och vin i soffan framför Anchorman 2! 
Glad Påsk! 

Sometimes I get sad when I hear about people who have started working out and have seen an image that they want to emulate. I'm no fitness expert AT ALL but what I become a little worried about is when you find an image on instagram that you adore - the "perfect body " without really understanding what it means to get there. I do not have a bikini model 's body, I'm happy with the body I have ; for I know that I could never stop eating certain thing , drinking wine or workout everyday! I'm just not that person, so when I see myself in the mirror , I think ; this is the result of the life I chose , of course, I vary some weight up and down but it is still within the same radar. I want a certain lifestyle and it does not match with looking like Marie Serneholt ( fantastikskt nice body ) . This post does not suggest that I think that I have an ugly body , absolutely not, I just do not want you to put yourself in an equation can not be solved , you simply take the good thing in life that you want and what makes you happy, then combine this into a life pattern that works for you! You should never be dissapointed because someone else might prioritize health and training more than you do. 
Today we have been shopping a bit and now we celebrate Easter with candy and wine on the couch watching Anchorman 2 !
Happy Easter!

Kommentera inlägget här: