din kunskap

Här sitter jag med nyrakade ben, gråten i halsen med morgonkaffet framför Malou. Varför gråten i halsen? Otroligt löjligt egentligen, men jag hade en dröm som var så verklig så att jag inte visste vart jag var när jag vaknade. Jag drömde att ryktet hemma i Sverige sa att min kille förlovat sig med en annan tjej, när jag gick för att konfrontera så visade det sig att det var sant. Båda skrattade mig i ansiktet och gosade framför mig, haha så töntigt men det gjorde faktiskt ont! Nåväl, allt är ju bra nu.
Jag tänkte på en sak igår... Markus, min kille, är väldigt duktig på siffror, redovisning, ekonomi och finance - ni förstår! Jag, däremot, är väldigt duktig på att skriva, analysera, se en helhet, skapa och vara kreativ - ni förstår! Men jag ska alltid se det som att det som han kan är bättre än det som jag kan. När han säger till mig, efter en lektion, "du är så duktig!" så skrattar jag och svarar "vilken merit att vara duktig på det här, haha"! men sanningen är att alla tycker inte att det är enkelt. Min kille hatar allt som har med analysera och skapa! Det är så dumt att tycka att någon kunskap är bättre än en annan, det gäller ju allt! Jag kan lova att det som Du är duktig på är någon annans svaghet. Ta vara på din kunskap och gör något bra av den! 
Ha en bra dag!
Nu ska jag inreda och pyssla hemma! Det är jag duktig på och älskar, visst är levande ljus underskattat på morgonen?
Kommentera inlägget här: