a way to live "now"

Jag vet att jag egentligen borde fokusera mindre på inredning och mer på "student saker" som inte kostar onödiga utgifter - men jag kan inte leva och tänka "snart så" hela tiden! Jag är så trött på att alltid se 10 år frammåt och inte bara njuta nu. Alla kanske inte känner att inredning är nödvändigt för att leva i nuet, men det gör jag! Det blir så mycket enklare att bara njuta av det man har här och nu när man har vackra saker omkring sig. Klickade hemma lite fint från H&M förra veckan och idag kom det! Nu ska jag åka och sälja mina 90 plagg till en second hand affär på stan, så att jag känner mig mindre ångestladdad (och får mer plats i garderoben) jag köper gärna nytt men då ska gärna det gamla bort .... :- ) 
350 SEK gick kalaset på, inte så illa pinkat va?
¤¤¤¤
I know I really should be focusing less on decor and more on "student stuff" that does not cause unnecessary spending - but I can not live and think "soon I will be able to" all the time! I am so tired of always looking 10 years forward and not just enjoying the moment. All of you may not think that interior is a necessary thing in order to live in the moment, but I do! It is so much easier to feel happy and satiesfied in the moment when you have beautiful things around you! Ordered some cute things from H& M last week and today it came! Now I'll go and sell my 90 garments at a second hand store in town, so I can feel a little bit better (and get more space in my clauset) I like to buy new things but likes to get the old stuff out ....: -)
 
 
Kommentera inlägget här: