up we go

Vilka dagar ... Jag har velat skriva varje dag, flera gånger - men det finns ingen tid! Studierrna har verkligen bombat in från alla håll och vi sitter långt in på nätterna, för att sedan gå upp innan solen kommit fram, för att fortsätta. Varje rast tar vi fram böckena och middag hinner vi knappt tänka på. Jag ska inte klaga, för studentlivet är såhär men det är en ursäkt till mitt dåliga uppdaterande och bägaren som rinner över mig inombords. Så mycket jag vill fått ut och skrivet, det händer en hel del nu (förutom skolan). Idag satte jag mig ner för att göra en lista över allt som jag har i luften, för att inte låta något falla bort. Den blev lång:
  • Designa produkter och planera CF (mitt bolag). Började idag och kom långt!
  • Skriv på min bok
  • Ta upp ett samarbete med Business läraren angåede pre speak inför nästa termin. Inte samma sak och lärare som tidigare. 
  • Arbetsintervju angående designer-assistent på lördag (nämner inga namn eller info innan allt är klart)
  • Fundera över att gå acting school ... Jag vet, jag är lite velig, men jag orkar inte vara såhär ledsen varje dag - min passion sitter så djupt och varje gång jag pratar om vad jag ska bli så säger jag : skådespelerska. Kanske kan man hoppa på något nu, som är två åringt, så är jag klar i samma tid (tidigare) än vad jag hade varit nu. Jag vet inte, det tål att tänkas på... Business är ju bra att ha och kul att kunna...
  • Säga upp lägenheten i Göteborg
  • Hitta ny lägenhet i Santa Barbara
  • & börja träna igen ... 
Ja, det är en del. Jag ska försöka göra den här terminen till rolig, spännande och framgångsrik på alla plan!
Detta är en ny kurs på skolan, som handlar om att du presenterar en affärsidé för en grupp - sedan hjälps man åt att ta fram de idéer som är bäst och får hjälp med att jobba fram ett bra koncept och bolag. Det är bara två timmar i veckan och han som gjorde det senast är just nu ägare för ett bolag värt 300.000.000 dollar (17 år) - helt ok? Hade jag haft råd så hade jag absolut tagit denna kurs!
 
Kommentera inlägget här: