patetisk inställning

Tiden går alltid så fort på söndagar! Nu är det verkligen hög tid att sätta igång med plugg. Jag har fortfarande inte hunnit packat upp mina kläder, vore skönt om det blev gjort ... På tal om att plugga så har vi ju snart vårt första terminsprov vilket är väldigt stort, på lektionen i torsdags var det en elev som frågade läraren "kommer detta att komma på provet?" och läraren bara tittade på honom innan hon svarade "jag vet inte, det spelar väl ingen roll?" Jag kände bara; hur gammal är du? Det är inte högstadiet längre? Man går på universitetet för att förbereda sig för ett framtida yrke, det är helt frivilligt och man går så länge man vill - men att plugga för att bara klara provet är faktisk patetiskt på den här nivån. Det tycker jag i alla fall!
Om jag hinner så ska jag göra lite efterforskning på mitt företag ikväll, kanske skriver jag lite mer i detalj vad det är jag vill göra så att ni får veta - jag ska bara få fram all info först!
 
Kommentera inlägget här: