onsdags tankar om apple

Så var onsdagen avklarad med hyfsat resultat. Jag längtar efter att få sova ut och samla energi. Planera födelsedagen, träna och plugga ikapp, det ska bli skönt med helg! Nu ska jag dricka lite kaffe framför Mio Min Mio och plugga internredovisning ... Btw såg jag ett klipp igår från Apples fabriker i Kina och precis efter ett klipp från kontoren i USA - herregud så hemskt att se. Självmorden från fabrikeni Kina är så många så de måste sätta nät runt byggnaden, barn som är 12 år och uppåt jobbar 12 timmar om dagen för att hinna ikapp den höga efterfrågan på Apples produkter. Gör man fel blir det inte roligt. Frågan är om jag är beredd att sluta köpa apple? Eller ska de förbättra förutsättningarna men tredubbla produktpriserna? Jag vet inte riktigt vilken lösning som vore bäst, men ni bör kika in för det var väldigt intressant. Jag hittade inte det klippet som jag såg, men här är ett från Kina: http://www.youtube.com/watch?v=F03kFZvdUjE och här är USA headquarter (där de alltså inte tillverkas) http://www.youtube.com/watch?v=b1UBVlSx1-E

 
Kommentera inlägget här: