liten klump

Jag kommer ihåg när jag träffade min pyskolog första gången och hon frågade mig; "hur stor klump i bröstet har du?" Jag visade med händerna en klump på kanske stl av en handboll ... Efter den dagen så tänker jag på det ibland, även om jag kanske inte kan sätta ord på ångesten så kanske jag kan försöka fokusera på klumen och sedan minska den. I måndags var klumen stor som en fotboll, ja det var nästan omöjligt att komma ur sängen. Jag kan tyvärr inte nämna allting här men det var blandade händelser som kom samtidigt (varför alltid samtidigt?!). Idag är den nästan helt borta. En stor anledning till det är dagens lektion BUS 101. Det är en enkel men inspirerande klass som jag tar för att jag måste. Idag efter lektionen så gick jag fram till läraren och frågade honom vad jag ska göra om jag har en affärsidé (en ny som ni inte vet om hehe). Svaret blev; "kom till mig efter lektionen", så det gjorde jag. Vi satt ner och jag förklarade allt, hur jag ofta har idéer och gärna vill bli egen företagare. Tillslut avbröt han mig och sa "varför valde du inte e-launch? Klassen där elever som har affärsidéer och är redo för att go out there - träffar advokater, invisterare och får all hjälp med produktframkallande, råd och vägar. Till och med partners" Jag svarade att jag inte hade råd att ta klassen (2000 SEK) och han suckade. Efter en stund gick han iväg och hämtade head of the schienfield departement som även håller i den klassen "Den här tjejen är grym och har en otrolig entreprenörsanda. Hon har en affärsidé och alla verktyg för att lyckas, skulle du kunna ta in henne gratis?" Hon svarade ja. Jag flög ur stolen och lämnade rummet med en mycket förväntansfull lärare bakom - nu jäklar ska jag visa vad jag går för! Om andra studenter kan få ihop bolag värda 300.000.000 dollar så kan jag det med! Imorgon kl. 9 är första mötet, go go go!
 
Kommentera inlägget här: