Lärdom om stress

Stress. Är en väldigt svår sak att ha och göra med, för det yttrar sig inte så förutsebart som man tror; många saker behöver inte betyda att man är stressad, och det finns även inre och yttre stress. Viktigast av allt, tycker jag; VAD du väljer att göra. Jag märker tydligt att jag är stressad när jag inte håller på med saker som är roligt eller inte brinner för. Ett skolämne, en träningsform, en fest man inte egentligen inte vill gå på, en föreställning där man inte känner sig bekväm med rollen eller ett besök hos läkaren - allt detta blir stress för mig, även om jag har en hel dag för varje moment. Det stoppar upp min tid och skapar stress för att jag inte längre kan använda tiden produktivt. Nu när företagandet verkligen satt fart sedan igår blev jag först orolig över antalet klasser jag har; men som jag precis skrev, det är ju någonting som jag brinner för och därför skapas ingen stress. Tvärtom! Jag får så mycket energi över att göra vad jag älskar så allt annat i vardagen känns redan enklare och mer motiverat. Tänk på det!

Kommentera inlägget här: