våga ta bort rädsla och ovisshet

Idag träffade jag Max och fortsatte jobba med vårt företag - så otroligt roligt! Jag får verkligen slå mig på fingrarna för att inte sitta med detta hela dagarna... Måste plugga massvis den här veckan! Igår var en sådan dag då jag gick och la mig tidigt för att kunna vara pigg idag, men det resulterade i att jag låg vaken till 1.30. Sedan tog jag telefonen och satte på Hanna och Amandas pod, alltid lika roande. De pratade om ångest och hur man hanterar den på olika sätt, hur det är att gå i KBT osv. Jag kan verkligen säga, till alla som är lite rädda för terapi; att bli insiktsfull och förstå varför vissa saker har hänt är inte någonting man ångrar, det gör lite ont ibland men å andra sidan tas en oviss ångest bort varje gång man får en insikt. Jag älskade det. Något annat jag älskar är att jag äntligen har kommit så långt med min affärsidé! Ibland tappar jag hoppet och tycker bara att jag påbörjar massor av saker men aldrig riktigt kommer i mål (förrutom vissa större saker) men den här gången ska jag i mål! Att inte avsluta saker är inte någonting man inte kan ändra på, det är faktiskt mycket enklare än man tror. Våga bryta mönstet och se vad som händer! Ibland känner jag mig rädd för vad som kommer hända om jag kommer med i en stor film, ger ut en bok eller blir stor företagare - även om jag stävar efter det - så det är rädslan man måste få bort innan man bryter mönstret. Så funkar jag i alla fall ! 
 
Kommentera inlägget här: