täcke av krav

Mamma säger ofta till mig att när det känns som att hela världen faller över en och man kvävs under ett täcke av måsten och krav - måste man bara ta en dag i taget. Det låter ganska självklart men egentligen är det ganska svårt att stäng av allting som inte gäller för mer än idag. Som student (och annars också) planerar man ju hela tiden vecka för vecka - när ska jag plugga till det, skriva den och få klart det. Nu är det dock en sån period där jag måste andas och tänka att allting blir bra och bara ta en sak i taget - för nu börjar midterms. Det är alltså en tenta i varje ämne under två veckor. Ja, jag vet, det är en nackdel med att studera här men det har gått förr! 
En annan grej, som jag skrev var lite personlig, handlar om längeheten jag hyr ut i andrahand. Det har varit lite olovligt ett tag och jag har varit mycket nervös över detta. Efter krångel och misstankar bestämde jag mig för att ta risken för straffet och vara helt ärlig när jag fick frågan av hyresbolaget. Jag var beredd på det allra värsta - men ingenting mer hände än att de var glada att jag var ärlig! Inget böter eller tvång till utflytt dagen därpå! Den är ju redan uppsagd men ändå ... Jag var så glad att jag vågade vara ärlig och jag hoppas verklien att hela livet alltid kommer att visa på samma sak: ärlighet varar längst. 
Mitt i allt detta kaos var jag tvungen att unna mig lite höstiga kläder från H&M! Det är ju så bra pris för kläder som jag använder lagom länge. 
Kommentera inlägget här: