finish what you started

Som sagt så tänkte jag uppdatera er lite om vad jag har i luften och vad som händer med saker som jag skriver här.
 
E-lounge: Som sagt, jag har kommit med i en entrepernörs grupp där man tävlar om ett stipendium på 300 dollar först till prototyp och sedan 1000 dollar efter några veckor - där bara en produkt vinner, som ska gå till att tillvekra fler produkter. Jag har kommit på en produkt som jag tyvärr inte kan berätta men det verkar super uppskattat och gjorde till och med att jag kom med i gruppen gratis, för att läraren trodde på mig. Man träffar investerare och advokater varje fredag ihop med gruppen och business utvecklare för att komma vidare. Kul!
 
Designer assistent jobbet som jag skulle på intervju till blev uppskjutet och jag har inte kontaktat designern ännu. Dels för att hon bor i LA och jag egentligen inte har den tiden och dels för att vi inte varit hemma, jag är osäker på hur jag ska göra vad gäller den biten, men det hade varit väldigt roligt att få den erfarenheten eftersom att kläderna bärs av Jessica Simpsson, Beyoncé och Chalize Theron...
 
Hemsida med smycken: Min andra business som jag skulle starta, hemsidan med tavlor och egentillverkade smycken - när min andra idé kom upp för e-lounge så kände jag att det var nog! 
 
Skådespeleri karriären .... Ja det vet ni nog ungefär vart jag är men just nu är det lugnt. Jag tänker att det ska priorieteras när min BA Degree är klar! Om 2 år. Dock har jag ett projekt på gång som kanske blir av snart här i Hollywood och en trailer (som jag postade igår) som kanske blir någonting av. Jag söker ingenting annat aktivt just nu, det tar för mycket tid och fokus. 
 
Föreläsningarna,  har jag lagt ner. Jag känner mig inte så motiverad till att motivera andra just nu - men den dagen då min utbildning är klar och livet ligger framför mig så ska jag verkligen dra i kontakterna och föreläsa på skolan!
 
Jag tycker att det är viktigt att man slutför det man påbörjar och eftersom jag har varit dålig på det är det bra att lista upp alla saker man har framför sig. Inte bara för att förklara men också för mig själv - det är faktiskt lätt att glömma! Det är lätt att prata och planera utan att slutföra - men nu blir det ändring. Listan ska bli klar (utan hemsidan) och utildingen helt färdig! 
 
Kommentera inlägget här: