vi skiter i allt

 
Jag har gått och grubblat över ett citat i flera dagar "skaffa dig ett riktigt jobb" lyder det och är inte sagt till mig. Jag blir ändå så himla arg, jag har trots allt en kärlek till teater och estetik i alla dess slag. Detta är sagt av en medelklass svensk i en förort till Stockholm, jag tänker inte säga vem eller vart jag såg det men det är ett program som många i Sverige följer. Då är mitt svar till det dumma citatet: "Okej, vi låter alla bli doktorer och lärare, det finns det ju alltid ett behov av och klassas som ett riktigt jobb så skiter vi i att gå på bio, läsa böcker, gå på teater, kolla på Melodifestivalen, köpa kläder, kolla i tidningar osv. ELLER?! Nej precis. Vi behöver skådisar, sångare, sytlister, författare och designers." Låt folk drömma om vad de vill! Det är synd att man är så trångsynt tycker jag, att man kan säga en sån sak utan att ha en aning om vad det skulle innebära ... 

Här är vi i Arizona på min gamla skola där jag studerade teater.
 

Kommentera inlägget här: