skapa vs läs och lär

Ja hörni, nu får det gå som det går. Nu har vi pluggat konstant i 4 månader och imorgon avgörs det (de andra kurserna har inte varit hälften så jobbiga), kommer jag att få ett C i Financial Accounting? Ett D är väl godkänt på vissa sätt men går inte att transfera på och ett College anser ett D vara underkänt. Som läraren sa så är det svårt att få ett C och man måste kämpa. Det har jag verkligen gjort, inte bara med boken utan med mig själv! Jag har ju SÅ många viljor i livet och har väldigt svårt att fokusera på redovisning när jag bara vill skådespela, skriva på en bok, skriva en krönika, föreläsa, måla - SKAPA helt enkelt. Vissa dagar har jag inte hittat en enda fördel med att få en degree i Business men de flesta dagar känns det hel-rätt. Markus säger ofta till mig när jag stirrar tomt framför mig i soffan och drömmer om en dammig scen "men läs det bara och lär dig det? Måste du tänka så mycket" ha ha ... Eller hur? ;-) 
Nu känner jag i alla fall att alla strider inom mig och allt kämpande med denna kurs får ta ett slut, hur det än går så orkar jag inte bryta ihop om jag inte klarar det, jag är för mörbultad inombords. Nu får det fasen bara få ett slut och går det inte så tar jag den konsekvensen då - gör om kursen över en sommar eller vad som än behövs. Imorgon får jag i alla fall resultatet ... Klarar jag det kommer jag aldrig att tvivla på mig själv igen, klarar jag det inte var jag i alla fall väldigt nära men blev tyvärr för påverkad av min ena hälft. Jag kommer att vara glad ändå, det blir ju inte bättre av att vara arg... God natt på er! Håll tummarna!

Sista dagen med plugg -  på mysiga Peetes
Kommentera inlägget här: