jag är alltid rädd

Här sker en seriös study-session. Jag låg halvsovandes i soffan och sa till killen att vi bara var tvunga att gå och köpa godis, socker var ett faktum!
Jag har kommit på att jag är så himla rädd hela tiden. Ligger jag i sänger eller sitter i soffan är jag rädd för att en bomb ska spränga vår lägenhet (Nordkorea). Är jag ute och går vid en buske är jag alltid rädd att en orm ska hugga mitt ben, är jag på en gata är jag rädd att bli kidnappad och är jag bland mycket folk är jag rädd att någon ska råna mig. Är jag på en dansklass eller träning är jag rädd för att ramla och slå i mitt huvud (där jag har ett ärr efter en olycka). Många, nästan alla, utan bomben och ormen har ju hänt så rädslan är inte konstig antar jag - men den är jobbig! Vad gör man? Har liksom vant mig, men det skulle vara skönt att slippa ... 

Kommentera inlägget här: