Idioti!

Jag blir så jäkla förbannad på nutidens aktivister ibland. Jag skulle bara vilja ta allihopa i nacken och säga "nu lugnar ni ner er, ingenting blir bättre av det ni gör, världen kommer aldrig att bli perfekt, vi behöver mångfald och olika åsikter." Det är alltid så stor vikt på att världen ska ändras enligt aktivisternas åsikter men då ska det alltid handla om att något annat ska tas bort? Detta stämmer verkligen inte in på vad alla aktivister vill men just det som stod i aftonbladet idag gjorde mig så jädra arg. Hålla på att förstöra och bete sig som 4 år när invigningen av Barbie huset hölls. Jag är ingen Barbie fantast men jag förstår inte deras åsikter om att tjejer kan skadas av en fantasidocka med ljust hår. Alla tycker inte att hon är rolig men vad är det för fel med att drömma om att bli popstjärna när man är 6 år (?!). Att Barbie är smal är inte det största problemet utan hade man fokuserat på att må bra i sig själv och dagens samhälle så behöver man inte sträva efter barbies midja - och om det nu är så tror jag verkligen inte att Barbie är den största orsaken, man kan knappt titta åt höger eller vänster utan att se trimmade kroppar - men jag bryr mig inte, FOLK FÅR VÄL LEVA OCH SE UT SOM DE VILL. Gillar man rosa och klackskor så tycker inte jag att man förtjänas att brännas i eld, take a chill pill nu så låter vi vissa saker vara som de är. Vill tjejer vara killar så får dem de men vill tjejer vara prinsessor så måste det vara tillåtet! Idioti och pinsamt är vad det är att springa med brinnande eld på en invigning. Skrämmande.

Kategori:
Kommentera inlägget här: