ambitionsnivå

Hej!
Med all träningshysteri som just nu pågår så kan jag inte annat än att bli lite fundersam. Jag tycker att det känns som att man har en viss ambitionsnivå i livet, vissa har en låg och vissa har en hög. Om man skulle dela in innehållet för de som har en hög ambitionsnivå i en skala på 100% så skulle kategorin träning vara en stor del på många skalor. Jag känner verkligen en förundring över det, för mig ligger träning på 15% av hundra, resten är karriär... Jag tränar gärna varje dag och äter fullkorn istället för vitt men att hålla på med pulver eller andra dieter, att träna konstant eller lägga upp mitt liv efter träningen skulle aldrig gå. Det skulle betyda att jag skulle få mindre ambition och kraft för karriär, framtid och drömmar. Jag tror att väldigt många människor har en hög ambitionsnivå utan att veta vad man ska göra av den, man känner inte till möjligheterna eller har kanske inte det mod som ibland krävs. Då är träning bra, för det kan man alltid få ut sina viljor och sätta nya mål. Mitt liv handlar om nya utmaningar varje dag, målsättning och uppfyllning - men det har ingenting med muskler att göra, det handlar bara om framtidens karriär och drömmar inom bokskrivande och förmedlande på annat sätt. 
Jag saknar redan stranden i SB ... 
Kommentera inlägget här: