utmanar !

Så. Nu är accounting böckerna stängda och jag har pluggat in i det sista inför tentan imorgon. Jag måste verkligen sätta den här! Jag tyckte det var lite roligt att min franska vän här i SB sa till mig "Accounting? Varför pluggar du det? Du är alldeles för snygg för sånt!". Vi skrattade och bytte samtalsämne, men jag har tänkt lite på det, jag tror att många tjejer tar sitt utseende för givet och den enkla vägen genom att låta sig publiceras eller stå framför kameran för att lets face it - en snygg tjej framför kameran är mer uppskattat många gånger. Därremot kan jag känna, att om min vän nu tycker att jag borde välja en bransh som gynnar mitt utseende så är ju inte utmaningen likadan? Om man är blond och har lagt en fin make så är det nog många inom buisness världen som underskattar dig men i den publika, säg skådespelar världen, så är du tvärtom eftertraktad om du är snygg och välskött. Jag säger inte att jag inte älskar skådespeleri och att känna uppskattning men utmaningen att visa alla affärsgubbar vad jag går för är faktiskt lite peppande! OBS OBS: jag påstår inte att det inte krävs talang för att bli skådespelerska men jag bågar nig påstå att ett utseende spelar lite större roll och kan vara mer till en fördel än under ett seriöst affärsmöte med 50+ konservativa män.
 OBS: jag påstår inte att skådespeleri eller modellande inte kräver talang! Utseendet är bara lite mer accepterat och till en fördel i en sådan bransh.
Kommentera inlägget här: