täcke på golvet

Min uppbrända bröstkorg hettar under det vita bommullslinnet, sanden mellan tårna sitter kvar fast att jag duschat, solkrämen ligger utslängd på golvet brevid handdukarna och hörlurar. Tacosen gör att magen är svullen och kinderna är illröda. Täcket ligger på golvet och mobilen har nästan inga batterier. Solen har gått ner och många andra är på klubb eller tänder ljus framför film, vi har alla lampor hysteriskt tända och böckerna framför oss. Jag vill kunna känna att nästa helg kan vara helt plugg fri! Så ja, vi har haft en hektiskt dag på stranden följt av vila, hysterisk matlagning och ömma kroppar efter den starka solen. Idag hade vi 26 grader! 
Jag vill inte få någon där hemma att känna sig missnöjd med tillvaron men det är så underbart att ha det här vädret varje dag! Nu ska jag skriva inköpslista för IKEA, mycket som man vill ha för att få till den sista myskänslan! Tavlor, mattor, mera ljus och stakar, överkast, kuddar, vinglas, köksbord i trä osv ... Kan nog inte köpa allt men lite ! 
 
Kommentera inlägget här: